Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Języki obce
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy
Społeczne Gimnazjum nr 333 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy

  

 

 

Od bieżącego roku szkolnego Społeczne Gimnazjum nr 333 STO im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy przy ulicy Dziatwy 6 bierze udział w międzynarodowym dwuletnim projekcie Erasmus+. Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Partnerami są szkoły z Niemiec, Hiszpanii, Szwecji i Włoch. Temat projektu to: „Niepowodzenia szkolne spowodowane uzależnieniami i złym trybem życia - wymiana dobrych praktyk edukacyjnych”. Celem projektu jest ukazanie negatywnego wpływu, jaki na młodych ludzi oraz ich osiągnięcia edukacyjne wywierają zaburzenia odżywiania i siedzący tryb życia, uzależnienia takie jak nikotyna, alkohol, narkotyki czy dopalacze oraz nadużywanie nowoczesnych technologii.

 

W dniach 15-19 lutego młodzież z gimnazjum na Dziatwy brała udział w partnerskiej wizycie w Portici we Włoszech. Podczas wizyty uczniowie ze wszystkich szkół uczestniczących w projekcie zaprezentowali przygotowane wcześniej aktywności. Każda szkoła przedstawiła zrealizowane przez siebie filmy promujące projekt oraz prezentację na temat prawnych i osobistych konsekwencji brania narkotyków. Odbył się również konkurs na logo projektu. W wyniku głosowania, w którym wzięli udział nauczyciele i uczniowie ze wszystkich partnerskich szkół, wygrało logo przygotowane przez szkołę włoską. Oprócz aktywności projektowych uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak funkcjonuje włoska szkoła, poznać nowych kolegów i nauczycieli, jak również doświadczyć codziennego życia w typowej włoskiej rodzinie. Uczniowie mieli także możliwość zwiedzenia pięknego Neapolu, gdzie spędzili prawie cały dzień, podziwiając zabytki i chłonąc niepowtarzalną atmosferę. Wizyta w starożytnym mieście Herkulanum odkopanym po wybuchu wulkanu Wezuwiusz w 79r. wywarła na młodzieży ogromne wrażenie. Między innymi dzięki wspaniałemu przewodnikowi, który z pasją i zaangażowaniem opowiadał o codzienności mieszkańców miasta.

 

Uczniowie, podsumowując wyjazd, stwierdzili, że:

„Udział w projekcie dał mi nowe znajomości, pewność siebie w mówieniu w obcym języku, niezwykłe przeżycia, których nigdy nie zapomnę. Nauczyłam się, że powinnam wierzyć w siebie”

„Udział w projekcie poszerzył moje grono znajomych o wiele wspaniałych osób. Zobaczyłam także, jakie zwyczaje mają osoby różnych narodowości oraz nauczyłam się, że każdy człowiek ma inny charakter i z każdym należy rozmawiać w inny sposób.”

„Czas spędzony z rodziną goszczącą, rozmowy, wzajemna nauka języków i wspólne wyjścia zapamiętam na długo.”

„Z materiałów przygotowanych do Włoch jestem bardzo zadowolona. Każdy szczegół był świetnie dopracowany, a grupa zwarta i gotowa”

„Po tym wyjeździe na pewno zapiszę się na włoski.”

Przed uczniami następne zadania poprzedzające kolejne spotkanie szkół partnerskich w Albacete w Hiszpanii. To jeszcze w tym roku szkolnym w maju, a po wakacjach dalsze intensywne działania projektowe i kolejne wizyty w Niemczech i Szwecji. Największym wyzwaniem dla uczniów i nauczycieli będzie jednak spotkanie wszystkich szkół w Polsce w marcu 2017 roku. Będzie to bardzo ważne wydarzenie dla całej społeczności szkolnej.