Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Języki obce
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy



  

 

 

Od bieżącego roku szkolnego Społeczne Gimnazjum nr 333 STO im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy przy ulicy Dziatwy 6 bierze udział w międzynarodowym dwuletnim projekcie Erasmus+. Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej. Partnerami są szkoły z Niemiec, Hiszpanii, Szwecji i Włoch. Temat projektu to: „Niepowodzenia szkolne spowodowane uzależnieniami i złym trybem życia - wymiana dobrych praktyk edukacyjnych”. Celem projektu jest ukazanie negatywnego wpływu, jaki na młodych ludzi oraz ich osiągnięcia edukacyjne wywierają zaburzenia odżywiania i siedzący tryb życia, uzależnienia takie jak nikotyna, alkohol, narkotyki czy dopalacze oraz nadużywanie nowoczesnych technologii.

 

W dniach 15-19 lutego młodzież z gimnazjum na Dziatwy brała udział w partnerskiej wizycie w Portici we Włoszech. Podczas wizyty uczniowie ze wszystkich szkół uczestniczących w projekcie zaprezentowali przygotowane wcześniej aktywności. Każda szkoła przedstawiła zrealizowane przez siebie filmy promujące projekt oraz prezentację na temat prawnych i osobistych konsekwencji brania narkotyków. Odbył się również konkurs na logo projektu. W wyniku głosowania, w którym wzięli udział nauczyciele i uczniowie ze wszystkich partnerskich szkół, wygrało logo przygotowane przez szkołę włoską. Oprócz aktywności projektowych uczniowie mieli okazję zobaczyć, jak funkcjonuje włoska szkoła, poznać nowych kolegów i nauczycieli, jak również doświadczyć codziennego życia w typowej włoskiej rodzinie. Uczniowie mieli także możliwość zwiedzenia pięknego Neapolu, gdzie spędzili prawie cały dzień, podziwiając zabytki i chłonąc niepowtarzalną atmosferę. Wizyta w starożytnym mieście Herkulanum odkopanym po wybuchu wulkanu Wezuwiusz w 79r. wywarła na młodzieży ogromne wrażenie. Między innymi dzięki wspaniałemu przewodnikowi, który z pasją i zaangażowaniem opowiadał o codzienności mieszkańców miasta.

 

Uczniowie, podsumowując wyjazd, stwierdzili, że:

„Udział w projekcie dał mi nowe znajomości, pewność siebie w mówieniu w obcym języku, niezwykłe przeżycia, których nigdy nie zapomnę. Nauczyłam się, że powinnam wierzyć w siebie”

„Udział w projekcie poszerzył moje grono znajomych o wiele wspaniałych osób. Zobaczyłam także, jakie zwyczaje mają osoby różnych narodowości oraz nauczyłam się, że każdy człowiek ma inny charakter i z każdym należy rozmawiać w inny sposób.”

„Czas spędzony z rodziną goszczącą, rozmowy, wzajemna nauka języków i wspólne wyjścia zapamiętam na długo.”

„Z materiałów przygotowanych do Włoch jestem bardzo zadowolona. Każdy szczegół był świetnie dopracowany, a grupa zwarta i gotowa”

„Po tym wyjeździe na pewno zapiszę się na włoski.”

Przed uczniami następne zadania poprzedzające kolejne spotkanie szkół partnerskich w Albacete w Hiszpanii. To jeszcze w tym roku szkolnym w maju, a po wakacjach dalsze intensywne działania projektowe i kolejne wizyty w Niemczech i Szwecji. Największym wyzwaniem dla uczniów i nauczycieli będzie jednak spotkanie wszystkich szkół w Polsce w marcu 2017 roku. Będzie to bardzo ważne wydarzenie dla całej społeczności szkolnej.