Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Języki obce
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy
Społeczne Gimnazjum nr 333 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy

 

Czy uczeń może być drogowskazem dla nauczyciela? Zapewne nie zawsze, jednakże są aspekty edukacji gdzie kierunek nadaje uczeń, a nauczyciel musi podążać jego tropem. W naszym nowoczesnym i ciągle zmieniającym się świecie urządzenia mobilne zajmują młodszym pokoleniom coraz więcej czasu i to nasze dzieci stają się ekspertami w ich użyciu.

Czy jednak uczniowie potrafią z nich się uczyć? Czy potrafią wykorzystywać ich możliwości poznawcze?

Wychodząc naprzeciw wymogom współczesnej edukacji, dniach 26 marca -1 kwietnia nasza nauczycielka języka angielskiego, Marta Fudali, wzięła udział w kursie TSP (Touch-Swipe-Pinch) w Barcelonie. Kurs ten miał na celu przybliżenie możliwości wykorzystania osiągnięć najnowszej technologii w edukacji.

Znakomici trenerzy: Peter Rafferty ( Wielka Brytania) Vilienka Savli (Słowacja) i Agnieszka Bilska (Polska) zaprezentowali zaktualizowane listy aplikacji z praktycznymi przykładami użycia w środowisku szkolnym. Uczestnicy zapoznali się z aplikacjami na Androida (Google Drive, Google docs, Animoto, PicsArt, NearPod, Lensoo Create, Recap, Tiny Tap, Thinglink, Aurazma,) na Windows (SendAnyhere, Evernote, Mind8, Socrative, SeeSaw, Padlet, PicCollage, Movie Maker, EduPuzzle, CreateBook, Qiuzlet) i na IOS.

Kurs pozwalał również na wymienienie się zróżnicowanymi doświadczeniami dotyczącymi cyfryzacji w różnych krajach. Przedstawiciele 17 krajów europejskich (m.in Finlandia, Niemcy, Francja, Grecja, Słowacja, Polska) chętnie dzielili się informacjami na temat stopnia skomputeryzowania ich klas. Większość z uczestników była zadziwiona relacjami holenderskich nauczycieli, w których to klasach nie używa się papierowych materiałów. Na lekcję uczniowie w Holandii przychodzą bez ciężkich plecaków, a jedynie z tabletem lub ‘komórką’ w kieszeni.

Nasza uczestniczka kursu Marta Fudali podzieli się wiedzą zdobytą na kursie z nauczycielami naszej szkoły i stworzy cykl zajęć dla klas I-III edukacji wczesnoszkolnej.