Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Aktualności
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy



W dniach 13-19.10.2019 roku odbyło się kolejne spotkanie nauczycieli i uczniów, w ramach naszego projektu Erasmus+, zatytułowanego ,,Kształtowanie świadomości europejskiego dziedzictwa kulturowego przy użyciu nowoczesnych metod nauczania''.

Tym razem spędziliśmy 5 pracowitych dni w malowniczym niemieckim miasteczku, w Pforzheim. Główną myślą przewodnią spotkania były bajki i wszystkie działania projektowe dotyczyły tego obszaru. Nasi uczniowie wspaniale znaleźli się w międzynarodowym środowisku, chętnie uczestniczyli w zajęciach w grupach, aktywnie brali udział we wszystkich proponowanych zajęciach, a zadania nie były łatwe.

Wspólnie z rówieśnikami z czterech krajów partnerskich: z Włoch, Hiszpanii, Niemiec i Szwecji uczniowie pracowali nad wybranymi bajkami, przy pomocy aktywizujących i nowoczesnych metod nauczania. Efekty końcowe ich pracy to nowoczesne interpretacje tradycyjnych bajek takich jak ,,Kopciuszek'', ,,Czerwony Kapturek'' czy ,,Śpiąca Królewna''. Zostały one nagrane przy użyciu smartfonów i są dostępne dla wszystkich na YouTubie, instagramie i blogu projektu. Przed wizytą, wszyscy, uczestniczący w projekcie uczniowie przygotowali prezentacje multimedialne o legendach ważnych dla kultury danego kraju. Przedstawiciele naszej szkoły, z klas ósmych wspaniale wywiązali się z tego zadania. Przygotowali interesującą prezentację o dwóch polskich legendach, Bazyliszku i Smoku Wawelskim. Przy okazji zaprezentowali walory turystyczne Warszawy i Krakowa, co spotkało się z dużym zainteresowaniem oglądających uczniów i nauczycieli.

Efektem końcowym i zarazem podsumowaniem projektu był Flash mob w centrum Pforzheim, gdzie uczniowie zaprezentowali wybrane sceny z bajek, nad którymi pracowali w ciągu tygodnia.

Jako nauczyciele, zastanawialiśmy się także nad pozytywnymi i negatywnymi aspektami używania mediów społecznościowych, co w obecnej rzeczywistości jest dużym wyzwaniem przed jakim stoimy nie tylko jako pedagodzy, ale także jako współcześni rodzice. Okazuje się, że we wszystkich krajach jest to podobny i naglący problem.

Oprócz codziennej pracy w szkole, mieliśmy okazję zwiedzić zabytkowy klasztor Cystersów z XII wieku w Maulbronn, obejrzeć nowoczesną interpretację bajki w Zamku Neuenbürg, zwiedzić wspaniały park dzikich zwierząt na przedmieściach Pforzheim.

Był to wspaniały czas, z niecierpliwością czekamy już na kolejną wizytę projektową, tym razem w Albacete, w Hiszpanii.

Instagram projektu | Blog projektu

Zdjęcia: Pierwszy dzień | Zdjęcia z projektu 1 | Zdjęcia z projektu 2