Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Aktualności
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy



dzieckoOd 12 marca rzeczywistość wymusiła zmiany w organizacji szkół, w stopniu który trudno było przewidzieć. Szkoła, zgodnie z marzeniami futurystów, zaczęła funkcjonować w przestrzeni wirtualnej.

Dziś, po tygodniu wdrażania i przystosowywania się do nowych warunków, mamy w szkole pomysły i narzędzia, pozwalające odpowiedzieć na potrzeby naszych uczniów.

Od kilku dni pracujemy zdalnie. Jako podstawowy kanał komunikacji przyjęliśmy Microsoft Teams.

Dzięki aplikacji Microsoft Teams uczniowie mają kontakt z nauczycielem. Mogą tam zwrócić się do nauczyciela z prośbą o wytłumaczenie zadania, zapytać o coś, pochwalić się swoimi dotychczasowymi osiągnięciami. W aplikacji mogą także porozmawiać z kolegami i koleżankami, wspólnie rozwiązywać zadania.  Dzięki wykorzystaniu kamer i mikrofonów mają możliwość bezpośredniego kontaktu z rówieśnikami i nauczycielem, co sprawia wszystkim wiele radości.

Jak wygląda dzień pracy zdalnej?

Nauczyciele i uczniowie pracują zgodnie z planem lekcji, dzięki czemu zachowany jest rytm dnia, a uczniowie wiedzą, kiedy mogą porozmawiać z konkretnym nauczycielem. Na kanałach klasowych w Teams M zamieszczane są nagrania, instrukcje, co i jak należy zrobić, przykładowe rozwiązania zadań, odnośniki do podręczników, filmiki instruktażowe, adresy stron www z ciekawymi materiałami. Dla tych, którzy nie zabrali książek do domu, nauczyciele zamieszczają zdjęcia ćwiczeń lub informacje o dostępnych e-podręcznikach.


Poza Teams M uczniowie i nauczyciele korzystają także z wielu innych dostępnych i atrakcyjnych narzędzi, m.in. z: portalu edukacyjnego Khan Academy, klasowych padletów, learning apps, wirtualnego zwiedzania galerii, chmur wyrazów, nagrań na YouTube. Dzięki tym portalom edukacyjnym jedni podglądają sokoła wysiadującego jajka w gnieździe na Pałacu Kultury, a  inni przez Discorda zaliczają materiał na Kahoocie.

Jak sprawnie zorganizować pracę zdalną i uniknąć chaosu – odpowiedzią jest wychowawca, człowiek od zadań specjalnych.

Praca zdalna stanowi wyzwanie także dla uczniów i rodziców. Wiele komunikatów, zmiany w organizacji pracy, w komunikacji… Aby bezpiecznie i w pełni korzystać z możliwości dostępnych źródeł informacji oraz platform edukacyjnych, potrzebny jest spójny przekaz i osoba, która otoczy opieką i wsparciem swoich wychowanków. Dlatego też rola wychowawcy w nowej rzeczywistości jest nieoceniona. Na czym polega jego zadanie? - na organizowaniu i administrowaniu nowej wirtualnej przestrzeni, ale także na wspieraniu emocjonalnym i technicznym swoich uczniów. Wychowawca koordynuje także działania zespołu nauczycieli w danej klasie, konsultuje różne rozwiązania, szukając rozwiązań, które najbardziej adekwatne i przyjazne dla grupy dla tej konkretnej grupy.

Dzień z komputerem? – nie tylko.

Nauka zdalna kojarzy się z koniecznością spędzania czasu przed komputerem. A przecież nie musi tak być. Wiele aktywności jest realizowanych z wykorzystaniem dostępnych w najbliższym otoczeniu ucznia możliwości. Malowanie, tworzenie, słuchanie muzyki czy aktywność fizyczna dają najwięcej radości, gdy uczeń ma swobodę wyboru przestrzeni, czasu, narzędzi czy techniki.

Czasami wychowawca wysłała uczniów w ramach pracy na lekcji na zbieranie witaminy  D3 z naturalnych źródeł i zaleca wychowankom takie zadanie: wyjdź na balkon, do ogródka lub wyglądaj przez okno wystawiając się na słońce i zostaw ten komputer).

Na pewno jest inaczej niż w ławkach szkolnych: trudniej? ciekawiej? nietypowo? Jedno jest pewne, każdego dnia nauczyciele i uczniowie uczą się czegoś nowego o otaczającym świecie.