Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Aktualności
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy



Już wkrótce kolejna ważna część projektu Erasmus+. 18 maja przywitamy gości z aż 4 krajów! Nasi uczniowie przyjmą ich w swoich domach - a niektórych z nich możecie zobaczyć w filmie, który przygotowali z okazji przyjazdu uczniów z zagranicy. Nasi goście zostaną u nas przez tydzień - na pewno będziemy relacjonować wydarzenia na Facebooku i Instagramie! Tymczasem zapraszamy do przeczytania rozmowy z koordynatorkami projektu Erasmus+ w szkole - Panią Anielą Kaufman i Panią Małgorzatą Witkowską. Przeczytajcie, jak wygląda organizacja projektu i dlaczego warto wziąć w nim udział!

Jaka jest rola nauczycieli w projekcie Erasmus+?

Nauczyciele napisali cały projekt: plan pracy na dwa lata, organizację każdej z wizyt, cele projektu, zadania stojące przed uczniami i nauczycielami, którzy biorą udział w całym przedsięwzięciu, każdą wizytę szczegółowo planują zgodnie z wcześniejszymi założeniami projektu i wnioskiem, który został zaakceptowany przez agencję narodową.

Uczestniczą razem z uczniami w całym programie i w szkole, i popołudniami, organizują także program pobytu dla nauczycieli z krajów partnerskich i towarzyszą im w trakcie pobytu. Wymieniają się doświadczeniami z nauczania w szkole w każdym z krajów. Organizują rodziny goszczące i odpowiadają za komunikację przed i w trakcie wizyty projektowej (dopasowanie uczniów przyjeżdżających do odpowiednich rodzin, interwencja w razie potrzeby i trudnych sytuacji itd.).

Nauczyciele są odpowiedzialni za dokumentację projektu na bieżąco i za raporty końcowe od czego zależy ostateczne rozliczenie projektu oraz bieżącą księgowość projektu. Kontaktują się z agencją narodową i uczestniczą w obowiązkowych szkoleniach oraz spotkaniach informacyjnych.

Jakie wyzwania stały przed Paniami przy organizacji Erasmusa w szkole?

Do wyzwań należało:

  • znalezienie odpowiedniej ilości rodzin goszczących
  • zaplanowanie wizyty tak, żeby program był zgodny z celami projektu a jednocześnie zrównoważony pod względem zajęć projektowych a czasem wolnym dla uczniów i atrakcyjny dla uczestników
  • organizacja pracy całej szkoły włącznie z salami, obiadami, dyżurami nauczycieli, świetlicą
  • odpowiednie rozdysponowanie zaplanowanym budżetem
  • komunikacja z nauczycielami i pracownikami szkoły w sprawach dotyczących tego wydarzenia

Nie pojawiły się jednak żadne większe trudności. Jesteśmy gotowi na przyjęcie uczniów już w przyszłym tygodniu. ?

erasmus2

Co według Pań uczniowie zyskują z przyjmowania gości z zagranicy?

Uczniowie goszczący przyjezdnych zyskują na tym doświadczenie kulturowe, często przyjaciół w innych krajach. Zwiększa się ich świadomość językowa. Erasmus+ to też doskonała okazja, aby wyjechać do innego kraju i poznać jego kulturę, ale także lepiej poznać własne dziedzictwo kulturowe. W uczniach kształtuje się świadomość bycia Europejczykiem.

Czego życzą Panie przyjezdnym na zbliżający się tydzień w Polsce?

Życzymy przede wszystkim nawiązania nowych przyjaźni i dobrej zabawy z rówieśnikami i nowymi przyjaciółmi z innych krajów, nauczenia się nowych rzeczy i poszerzenia horyzontów oraz zaangażowania i otwartości na nowe doświadczenia. Oby wizyta w Polsce była miłym i niezapomnianym przeżyciem dla naszych gości. ? 

erasmus3