Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Języki obce
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy



Jak pokazują analizy, naukę języka angielskiego rozpoczynają oraz młodsze dzieci. Istotnym powodem takiego podejścia jest to, że język angielski w dzisiejszych czasach nie jest już traktowany jako język obcy, lecz jako drugi język. Im dziecko młodsze, tym łatwiej się uczy i więcej przyswaja wiedzy, dlatego warto zainwestować w naukę języka już w pierwszych latach życia dziecka.

Język obcy w pierwszych klasach szkoły podstawowej powinien być dla ucznia ciekawy, a jego nauka powinna sprawiać przyjemność i dostarczać satysfakcji. Żeby to osiągnąć, warto zadbać o to, by nauka nie była celem samym w sobie, ale narzędziem pozwalającym komunikować się z innymi i uzyskiwać potrzebne lub interesujące informacje. Pomysłów, jak to osiągnąć może być tyle, ilu jest nauczycieli.

My wykorzystujemy:
- wspólne projekty z uczniami z innych krajów (uczniowie wykonywali kartki noworoczne oraz robili plakaty o wiośnie dla uczniów z innych krajów);
- gry, np.: Clothes dominoes, Number fun, Bingo, Memory, “Simon says”;
- zabawy ruchowe , np.:Blind man, People to people;
- wykonywanie poleceń nauczyciela (Daily routines: Sit down, Stand up, turn around);
- rysowanie palcem na plecach innego ucznia zgodnie z instrukcjami nauczyciela , np.:Draw a car, Draw a house;
- wykonywanie instrukcji nauczyciela przy pomocy pacynek lub maskotek;
- w parach, jeden uczeń wykonuje instrukcje nauczyciela, drugi uczeń jest jego „lustrzanym odbiciem” starając się dokładnie wykonać te same ruchy;
- przedstawienia: np.: The Little Red Ridinghood;
- interaktywne bajki, np.:  The Three Little Pigs, The Ugly Ducklin;
- rymowanki, wyliczanki, piosenki , np.:„This is the way”, „Jungle”, Weather Song;
- goście z innych krajów, m. in.:pani Madoka Kitao;
- interaktywne programy edukacyjne.

Uczniowie klas 1-3 naszej szkoły mają w planie 5 godzin języka angielskiego w tygodniu. W czasie zajęć edukacji wczesnoszkolnej staramy się, często we współpracy z anglistami, włączać elementy języka angielskiego właśnie w ten sposób, żeby kontakt z tym językiem stał się jeszcze bardziej naturalny, nauka bardziej różnorodna, a zdobywana wiedza praktyczna.