Używamy plików Cookies dla zapewnienia poprawnego działania strony. Zgodnie z prawem, musimy zapytać cię o zgodę. Proszę, zaakceptuj pliki Cookies i pozwól tej stronie działać poprawnie.
Korzystając z naszej strony akceptujesz zasady Polityki Prywatności.
Relacja z kursu - Teaching English with minimum materials
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy
Społeczne Gimnazjum nr 333 STO
im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy

erasmus t0

 

Jak uczyć z minimalną ilością materiałów? Któż wie to lepiej jeśli nie trenerka, która sama zdobywała doświadczenie w małych indyjskich szkołach, gdzie często w klasach nie ma nawet ławek, a uczniowie siedzą na podłodze na matach, jeśli przyniosą je sobie z domu.

 

erasmus t1

 

Właśnie taką wiedzą i pomysłami na zajęcia bez podręczników podzieliła się z beneficjentami programu Erasmus+ nauczycielka i trenerka szkoły Pilgrims Marina Marinova. W tej wspaniałej międzynarodowej grupie znalazła się także nauczycielka języka angielskiego z naszej szkoły, Dorota Zielińska. W pięknych okolicznościach przyrody na kampusie University of Kent w dniach 17-23 lipca uczestniczyła w kursie „Teaching English with minimum materials” jako część realizowanego przez naszą szkołę projektu „Wychodzimy z ławek, otwieramy głowy”.

 

erasmus t2

 

Podczas pięciu bardzo intensywnych dni poruszonych i zaprezentowanych zostało wiele zagadnień i metod pracy. Nauczanie gramatyki, słuchania, mówienia i pisania bez materiałów, gry językowe, CLIL, aktywności powtórzeniowe, rozgrzewki językowe, feedback to tylko niektóre spośród nich.

 

erasmus t3

 

Organizator kursu zapewnił także bogaty program zajęć popołudniowych i wieczornych. Jednym, który najbardziej zapadł w pamięć był warsztat prowadzony przez Peter’aDyer’a o improwizacji i metodach dramowych w nauczaniu języka obcego. Improwizacja to nie chaotyczne działanie bez planu, ale pozwolenie sobie na spontaniczność i uwolnienie kreatywności.

 

erasmus t4

 

Kolejnym bardzo pouczającym warsztatem była „Beatlemania” prowadzona przez zapalonego entuzjastę liverpoolskiej grupy Alana Green’a, który zaprezentował historię zespołujako wspólną drogę ludzi o dość skrajnych, i jakże interesujących osobowościach. Nie zabrakło też wspólnego śpiewania niektórych hitów zespołu, mi.in „Hey, Jude”. Czy wiedzieliście, że piosenkę tę Paul McCartney napisał dla syna Johnna Lennona, Jules’a jako wyraz troski o chłopca po rozwodzie jego rodziców?


erasmus t5

 

Wspomnieć trzeba także o wykładzie „Wymowa jako Kopciuszek nauczania angielskiego”, w którym Adrian Underhill w przezabawny sposób przypomniał oraz pokazał wszystkim uczestnikom jak pomóc uczniom odzyskać kontrolę nad własnymi organami mowy i doskonalić swoją wymowę w języku obcym.

 

erasmus t6

 

Wyjazd ten był niezwykle intensywny, ale dający wiele satysfakcji, energii i pomysłów na nowy rok szkolny. Pozwolił na nawiązanie wspaniałych znajomości z nauczycielami z innych krajów. Ostatniego dnia zajęć po udzieleniu pozytywnej informacji zwrotnej każdemu z uczestników i „uroczystym” wręczeniu dyplomów w takt „graduationmusic”, wymianie kontaktów i ciepłych pożegnaniach ruszyliśmy każdy w swoją stronę, aby wcielać w życie naszych szkół nowopoznane metody i realizować założenia naszych projektów Erasmus+.

 

erasmus t7