Spotkanie jest bezpłatne.
Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy STO oraz Instytut Krytycznego Myślenia zapraszają na konferencję
“Od szkoły opartej na wiedzy do edukacji opartej na kompetencjach”.
Podczas spotkania zostaną omówione następujące kwestie:
- Dlaczego zmiana?
- W co zmiana?
- Jak przeprowadzamy zmianę w Waszej szkole, z Waszymi dziećmi.
- Co to znaczy wizja rozwoju kompetencji 4K?
- Co to jest “widoczne myślenie, uczenie się”.
- Praca zespołowa.
- Czym powinna się charakteryzować innowacyjna metodyka w nowoczesnej szkole?
- Integralność dziecka od Jespera Juula.
Jako jedni z pierwszych rozpoczęliśmy 4 letni projekt wdrażania procesu Myślenia Krytycznego do naszej metodyki nauczania. Jesteśmy nastawieni na rozwój poczucia wartości u dzieci oraz rozwijanie kompetencji społecznych u naszych podopiecznych. Nasza kadra uczestniczyła w warsztatach przeprowadzonych przez Instytut Krytycznego Myślenia.
Myślenie Krytyczne – rozwiązywanie problemów.
Myślenie krytyczne jest niezaprzeczalnie jedną z najważniejszych kompetencji XXI wieku. Wraz z komunikacją, kooperacją i kreatywnością tworzą zestaw umiejętności (4K), pożądanych przez prestiżowe uczelnie wyższe oraz pracodawców. Krytyczne myślenie ma dodatkowo niezwykłą właściwość – poprzez rozwijanie tej umiejętności, doskonalisz pozostałe 3K.
Postawy Myślenia Krytycznego – czym jest myślenie krytyczne?
Krytyczne Myślenie rozwija u uczniów umiejętność tworzenia hipotez, analizowania i oceniania ich słuszności, promując tym samym postawę otwartego na świat naukowca, który potrafi kwestionować oczywistości, ale co ważniejsze, również własne założenia. Uczy także weryfikować źródła, odróżniać fakty od opinii, co w dzisiejszym świecie, wydaje się być umiejętnością bez której trudno zachować swoją integralność i zdrowy osąd sytuacji.
Zatrzymaj się i pomyśl – krytyczne myślenie jako umiejętność i kompetencja niezwykle przydatna w życiu.
Co to oznacza dla nauczyciela/rodzica? Odkrycie relacji z uczniami/dziećmi na nowo. Relacji opartej na szacunku, wzajemnym uznaniu i zaufaniu, a nie na sprawowanym stanowisku, narzuconym autorytecie. Relacji pozbawionej lęku przed oceną – myślenie każdego ucznia/dziecka jest wartościowe i docenione przez nauczyciela. Relacji pełnej autentycznego zachwytu nad myśleniem dzieci.
Liczba miejsc jest ograniczona. Konferencja jest bezpłatna i przeznaczona dla Nauczycieli, Rodziców oraz sympatyków nowych trendów nauczania nastawionych na rozwój kompetencji społecznych.