We wrześniu rozpoczęliśmy realizację projektu mSilnia, którego celem jest rozwijanie umiejętności matematycznych uczniów poprzez praktyczne zastosowanie wiedzy o procentach.
Pierwszym etapem działań było przygotowanie plakatów promujących projekt oraz informacji umieszczonych w mediach społecznościowych i na stronie szkoły. Równolegle zakupiono pomoce dydaktyczne – m.in. kalkulatory, domina procentowe oraz nagrody dla uczestników konkursów.
Projekt zainaugurowano pre-testami, które pozwoliły określić poziom wiedzy uczniów na temat procentów. Następnie w październiku ruszyły warsztaty matematyczne, podczas których uczniowie klas 6–8 poznają i utrwalają zagadnienia związane z obliczeniami procentowymi. Zajęcia mają charakter praktyczny – uczniowie uczą się m.in. obliczać VAT, ceny netto i brutto, raty zakupowe czy wysokość obniżek i podwyżek cen, wykorzystując do tego rzeczywiste paragony i rachunki.
Dodatkowym elementem projektu jest konkurs „Wyhoduj swoje oryginalne kryształki soli”, który łączy matematykę z eksperymentowaniem i rozwija kreatywność uczniów poprzez samodzielne obliczanie stężenia procentowego roztworów.
Projekt realizowany jest pod opieką pani Anny Wrońskiej, nauczycielki matematyki.
📘 Projekt mSilnia dofinansowała Fundacja mBanku.








