Każdy rodzaj sportu niesie z sobą bogaty skarbiec wartości /…/
(J. Paweł II)
• Działania upowszechniające aktywność ruchową oraz krzewiące kulturę fizyczną;
• Zainicjowane Małe projekty sportowe mają na celu przygotowanie dzieci do uczestnictwa w szeroko pojętej kulturze fizycznej, uczestnictwa w sporcie i odbioru widowiska sportowego. Przeznaczone są one dla najmłodszej dziatwy szkolnej. W ich trakcie dzieci nabywają ogólnej sprawności ruchowej, uczą się współdziałania w ramach drużyny i rywalizacji w duchu fair play.
MIKOŁAJKOWE ZAWODY SPORTOWE KLAS 1-3.
Cel główny: Wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez zabawę. Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie. Właściwe zachowanie się jako kibic i zawodnik.
Międzyklasowe zawody sportowe odbywają się cyklicznie od roku 2011/2012 w miesiącu grudniu.
Są to wyścigi w rzędach.
WALENTYNKI NA SPORTOWO KLAS 1-3.
Cel główny: Wyzwalanie aktywności ruchowej poprzez zabawę. Umiejętność współdziałania
w grupie. Wewnątrzklasowe sportowe Walentynki odbywają się cyklicznie od roku szkolnego 2011/2012
w miesiącu lutym.
MIĘDZYKLASOWE WIOSENNE ZAWODY SPORTOWE KLAS 1-3/ZBIJAK.
Cel główny: Kształcenie umiejętności ruchowych związanych z grami sportowymi. Kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami i współpracy w grupie. Właściwe zachowanie się jako kibic i zawodnik.
Międzyklasowe Wiosenne zawody sportowe odbywają się cyklicznie od roku szkolnego 2011/2012 w miesiącu kwietniu.
WIOSENNY TURNIEJ ZBIJAKA KLAS 3 i 4 (PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY).
Cel główny: Przekraczanie progu edukacyjnego. Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez współzawodnictwo sportowe. Właściwe zachowanie się jako kibic i zawodnik.
Międzyklasowe turnieje sportowe odbywają się cyklicznie od roku szkolnego 2011/2012
w miesiącu marcu.
„DZIEŃ SKAKANKI” jako promocja zdrowego stylu życia wśród dorosłych i dzieci.
Celem nadrzędnym współczesnego szkolnego wychowania fizycznego jest nie tylko doraźne osiąganie efektów, ale przede wszystkim kształtowanie u wychowanków trwałych nastawień
i pozytywnych postaw wobec kultury fizycznej, które sprawią, iż byli wychowankowie, jako dorośli, przez całe życie aktywnie będą zabiegali o swoje zdrowie i sprawność fizyczną.
(S. Strzyżewski)
Cel imprezy: Promocja sportu. Aktywizacja rodziców. Ćwiczący dorośli dają uczniom dobry przykład. Wdrożenie do aktywnego i zdrowego spędzania czasu wolnego.
Do konkursu skoków na skakance przystępują nie tylko uczniowie klas 1-3, ale również ich rodzice.
Impreza cieszy się dużym powodzeniem, odbywa się najczęściej na przełomie maja i czerwca.
Należy zaznaczyć, iż takie działania przyczyniają się do aktywnego propagowania alternatywnych sposobów spędzania wolnego czasu oraz zachęcają uczniów do podwyższania swojej sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych.
SPORTOWY DZIEŃ DZIECKA: „NA SPORTOWO ZAWSZE ZDROWO”
Impreza plenerowa dla klas 0-3.
Cel główny: Rozwijanie aktywności ruchowej poprzez różnego rodzaju formy rekreacji, gry
i zabawy na świeżym powietrzu. Rozwijanie współzawodnictwa sportowego. Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie. Wzbogacenie przeżyć poprzez szlachetne współzawodnictwo. Integracja dzieci podczas gier i zabaw.
Ideałem wychowania jest tak ukształtowane dziecko, aby jak najlepiej i najwszechstronniej było przygotowane do życia, to znaczy dawało sobie radę w różnych sytuacjach życiowych, a te wymagają siły, wytrzymałości, zręczności, odporności i hartu, wiedzy i różnych umiejętności.
(R. Trześniowski)
W programie:
• Stare i nowe zabawy podwórkowe.
• Wesołe i kolorowe zabawy z chustą KLANZY.
• Wyścigi na wesoło.
Jest to wspaniała okazja do zaszczepienia u najmłodszych uczniów naszej szkoły „sportowego bakcyla”.
Wspomniane imprezy doskonale wpływają na rozwój motoryczny moich uczniów, kształtują „zdrowe” zasady rywalizacji sportowej, a także pozytywnie wpływają na chęć rozładowania stresu i nadmiaru energii.
Duża frekwencja, zaangażowanie i „zdrowa” rywalizacja uczniów przemawia za celowością podobnych imprez.
Taneczne długie przerwy
W programie: Taneczna podróż przez świat najmłodszych, Tańce integracyjne, Tanecznym krokiem do wiosny, Wiosenna Akademia Tańca, Taneczne doznania łączące pokolenia.
Zajęcia taneczne połączone z gimnastyką poranną.
Nauczyciele Zespołu sportowego: są to nauczyciele z długoletnim doświadczeniem, którzy ukierunkowali swoją pracę na promowanie zdrowego stylu życia oraz zachowań prozdrowotnych.
Nauczyciele Zespołu sportowego rozwijają zainteresowania i talenty sportowe uczniów.
Uczniowie naszej szkoły co roku uczestniczą w zawodach i turniejach sportowych na poziomie dzielnicowym i warszawskim.
Udział w Projektach:
- UDZIAŁ W PROJEKTACH PODEJMOWANYCH PRZEZ SZKOŁĘ: Bezpieczna + (2017/2018), Szkoła na Medal (2019/2020), MIĘDZYNARODOWY PROJEKT ERASMUS + (2018/2019).
- KOORDYNACJA WOLONARIATU
- WOŚP
Człowiek jest wielki nie przez to, co ma, nie przez to, kim jest, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.
Jan Paweł II)
Co roku z wielkim zaangażowaniem wraz z całym Zespołem Sportowym organizujemy Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, tłumnie zrzeszając całą społeczność szkolną. Nasze zadania związane z WOŚP polegają na współkoordynacji wszelkich działań by impreza danego dnia przebiegła sprawnie i bezpiecznie. Angażujemy siebie, swoich uczniów i rodziców w to wielkie przedsięwzięcie. Rodzice wraz ze swoimi dziećmi docierają do najdziwniejszych miejsc i kwestują z wielkimi uśmiechami na twarzy. Co roku Finał rozbrzmiewa z coraz większą siłą.
Efekty osiągane poprzez włączanie się w akcje charytatywne:
· zwrócenie uwagi uczniom na konieczność podejmowania wspólnych działań,
· kształtowanie postaw altruistycznych,
· rozwijanie empatii,
· kształtowanie poczucia odpowiedzialności za podjęcie zobowiązania,
· integracja działań nauczycieli różnych specjalizacji,
· włączenie i integracja rodziców uczniów,
· nawiązanie współpracy ze środowiskiem pozaszkolnym,
· zebranie środków pieniężnych na szczytne cele charytatywne.
Poprzez aktywny udział w tych przedsięwzięciach zarówno my – nauczyciele jak i nasi uczniowie poszerzyliśmy swoje wiadomości i umiejętności dotyczące niesienia pomocy innym. Widząc zaangażowanie całej społeczności szkolnej mamy pewność, że podejmowane przez nas działania są skuteczne i przynoszą pozytywne efekty – działając wspólnie możemy więcej.
CELE NASZYCH DZIAŁAŃ:
• rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów,
• zaszczepienie „sportowego bakcyla”,
• propagowanie sportowego stylu życia,
• podnoszenie poziomu sportowego uczniów,
• nauka „zdrowej” rywalizacji sportowej,
• upowszechnienie form aktywnego wypoczynku,
• umożliwienie przeżywania sportowych emocji, zaprezentowania się przed rówieśnikami swoją sprawnością,
• osiąganie wysokich wyników we współzawodnictwie sportowym,
• rozwijanie umiejętności współdziałania w zespole i poczucia radości ze wspólnej zabawy:
Trzeba, żeby dzieci uczyły się igrając i swawoląc, a do nas należy takie im podawać zabawki, takiemi je tylko rzeczami zajmować, w takie miejsca naprowadzać, gdzie mogą nauczyć się czego żądamy.
(J. Śniadecki, 1805r.)
• promocja zdrowego stylu życia oraz integracja społeczności szkolnej poprzez sport,
• aktywizowanie rodziców w przedsięwzięcia służące szkole i społeczności,
• zacieśnienie więzi emocjonalnej rodziców ze swoimi dziećmi poprzez atrakcyjne spędzanie wolnego czasu,
• Wdrożenie do dbałości o sprawność fizyczną i prawidłowy rozwój, do troski o zdrowie własne i innych. Przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze fizycznej:
Istotą wychowania fizycznego, jako integralnej części wychowania w szerokim rozumieniu tego pojęcia, jest oddziaływanie na całą osobowość wychowanka, a więc ukształtowanie zarówno jego kompetencji aksjologicznych (odnoszących się do sfery emocjonalno-wolicjonalnej) jak i technologicznych (dotyczących sfery intelektualno-sprawnościowej)
w intencji przygotowania go do całożyciowej troski o ciało poprzez uczestnictwo w kulturze fizycznej (Grabowski 1997).
• budowanie pozytywnego wizerunku szkoły jako miejsca przyjaznego dla rozwoju i nauki,
• realizacja zadań zespołu przyczynia się do podniesienia jakości pracy szkoły.
Koordynator Zespołu Sportowego:
Kinga Przekwas-Kędziora
Jak zachęcić dziecko do sportu lub aktywności? Zapraszamy do zapoznania się z Ebookiem: Moje dziecko zostanie sportowcem