Społeczne Towarzystwo Oświatowe

500 897 679

szkola@sto2.pl

ul. Dziatwy 6

03-109 Warszawa

7:45-15:45

Pon - pt

Społeczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. Polskich Matematyków Zwycięzców Enigmy STO

500 897 679

szkola@sto2.pl

ul. Dziatwy 6

03-109 Warszawa

7:45-15:45

Pon - pt

Aktualności

Kółko Kreatywne umysły to zajęcia, których zadaniem jest rozwój zdolności twórczych, jakie posiada każdy młody człowiek. Dziecko uczestnicząc w zajęciach ma okazję do przeżycia ekscytującej zabawy pełnej twórczych przygód. Zajęcia uczą kreatywnego, krytycznego, nieszablonowego myślenia. Pozwalają dziecku na oryginalność, wyobraźnię, fantazję, na błądzenie w poszukiwaniach różnych rozwiązań. Kółko Kreatywne umysły pozytywnie wpływa na rozwój osobowości, samoocenę dziecka, wyzwala także 
Czytaj dalej
Zapraszamy na wywiad z nauczycielem historii Panią Agnieszką Wojsz. Dlaczego zostałaś nauczycielką? Co jest według Ciebie najlepsze w tym zawodzie? Zostałam nauczycielką, choć trochę się przed tym broniłam. Chciałam być oryginalna i nie iść po nauczycielskich śladach mojej Mamy i dwóch starszych sióstr. Mądrość ludowa głosi: „Przeznaczenia nie oszukasz” i tak było ze mną. Jak już stanęłam przed klasą i zobaczyłam te bystre oczy wpatrzone we mnie, poczułam, że to jest TO. Wiedziałam jakim chce być 
Czytaj dalej
Zapraszamy na wywiad z wychowawcą Opieki Pedagogicznej – oddział przedszkolny. Jaką nauczycielką była kiedyś, jaka jest teraz? Czym się interesuje? Dowiecie się z tego wywiadu! Dlaczego zostałaś nauczycielką? Co jest według Ciebie najlepsze w tym zawodzie? Szkolna rzeczywistość to moja rzeczywistość właściwie od urodzenia. Jestem z rodziny nauczycieli i można powiedzieć, że przez większość życia niemal mieszkałam w szkole. Bardzo naturalnie stała 
Czytaj dalej
Treści realizowane na kole informatycznym: – programowanie płytek micro:bit na platformie MakeCode, Scratch i w języku Python – programowanie robotów Photon, LofiRobot  i mBotów – nauka programowania w języku Python – spotkania z osobami z branży IT i konsultacje Zajęcia odbywają się w ramach projektu Centrum Mistrzostwa Informatycznego. lekcja 9 – klasy 4 – 8
Czytaj dalej
Cele zajęć oparte są na ośmiu wielkich ideach konstrukcjonistycznych Seymoura Paperta: 1. Wdrażanie do uczenia się przez tworzenie 2. Dążenie do wykorzystania technologii jako tworzywa 3. Propagowanie zanurzenia w zabawie 4. Kształtowanie umiejętności uczenia się 5. Rozwijanie umiejętności zarządzania czasem 6. Kształtowanie postawy rozumienia istoty błędu 7. Wspieranie rozwoju uczniów poprzez modelowanie 8. Wdrażanie do wykorzystania technologii 
Czytaj dalej
  Wszystkim Paniom  składamy najserdeczniejsze życzenia, zdrowia, szczęścia oraz wszelkiej pomyślności. Życzymy również, aby każdy kolejny dzień przynosił same szczęśliwe chwile, a uśmiech gościł na Waszych twarzach zawsze, nie tylko w tym szczególnym dniu. Słodkiego Dnia Kobiet życzy Samorząd Uczniowski
Czytaj dalej
Dziękujemy za zaangażowanie na rzecz 30. Finału WOŚP. Sztab zostaje rozliczony. Zebrana kwota rozliczona 91901.15 PLN+ 26489.00 PLN (e-skarbonki) zasiliła cel zbiorki. Jesteśmy dumni z pracy wszystkich wolontariuszy z naszej szkolnej społeczności.  
Czytaj dalej
Dodatkowe zajęcia plastyczno- techniczne to warsztaty polegające na łączeniu wiedzy z zakresu historii sztuki z pracą kreatywną zgodną z tematem poruszanym na zajęciach. Zapoznamy się z wybitnymi postaciami, poznamy ich tajniki pracy. Porozmawiamy o malarstwie, rzeźbie, grafice, architekturze, wzornictwie, a także o tradycjach ludowych. Podczas lekcji będziemy również majsterkować, szyć i tworzyć przedmioty od początku do końca. Czasami będziemy  zbliżać się do oryginału, a czasem 
Czytaj dalej
W klasach 1-3 odbywają się pozalekcyjne zajęcia gimnastyki korekcyjnej. Gimnastyka korekcyjna jest specyficzną formą ćwiczeń fizycznych, w których ruch został w pełni podporządkowany celom terapeutycznym. Stosowane ćwiczenia dobrane są do typu wady postawy ciała. Równolegle prowadzone są ćwiczenia ogólnorozwojowe mające na celu prawidłowy i harmonijny rozwój organizmu dziecka. Podczas lekcji stosowane są różnorodne metody i formy pracy (np. zabawy i gry ruchowe zawierające 
Czytaj dalej
Dnia 2 marca klasy 3 na lekcji języka angielskiego wykonywały projekt “I stand with Ukraine”. Zadaniem dzieci było nazwanie po angielsku emocji, które mogą odczuwać w sobie w zaistniałej sytuacji oraz sposobach radzenia sobie ze stresem. Lekcja projektowa – I stand with Ukraine: – wprowadzenie słownictwa związanego z emocjami jakie Dzieci mogą odczuwać w związku z obecną sytuacją (strach, złość, 
Czytaj dalej